HELK kodulehelt võite leida palju andekaid oma ala professionaale, nende seas ka Eesti Kunstiakadeemia moestilisti eriala lõpetanud Janar Juhkov´i, kes oli lahkesti nõus meile rääkima fotosessiooni stiliseerimisest.

1) Fotosessiooni stiliseerimine – mis see on, miks seda tehakse ja kellele see on mõeldud?

Fotosessiooni stiliseerimise puhul mõeldakse esmalt välja idee või teema, mille ümber kõik keerlema hakkab. Vaadatakse üle riietus ja kindlasti ka lavaline pool. Oluline on, et ei eksitaks ajastu, teema või moesuundade suhtes ja seda eriti juhul, kui planeeritav fotosessioon on mõeldud meedia, teatri, filminduse, moeshowde või agentuuride poolt korraldatavate suurejooneliste ürituste tarbeks. Laitmatu tulemuse tagamiseks peab iga detail olema põhjalikult läbimõeldud ja viimistletud, mistõttu on professionaalse stilisti kaasamine isegi vältimatu või pigem soovitatav.

Stilistid teevad aktiivselt koostööd ka eraklientidega, kes soovivad oma fotosessioonile lisada kas veidi eripära või iseloomu. Peamiselt kasutatakse stilisti perefotode, tüdrukute- ja poissmeeste õhtute või sünnipäevapidude raames, kuid miks mitte ka lihtsalt meeleolukaks pidžaamapeoks. Kõige olulisem on tabada kliendi ootused ja soovid ning saavutada seeläbi parim võimalik lõpptulemus!

2) Kuidas valida sobivat stilisti nii, et tulemus vastaks ootustele?

Professionaalset stilisti tuleks valida tema tehtud tööde – loomingu ja nii öelda käekirja järgi. Soovitatav on teha taustauuring, et olla kindel kas stilisti nägemus võiks vastata kliendi ootustele. Stilistide stiil on kohati väga erinev ja kõikidel oma eriline lähenemisviis.

3) Millega tuleks arvestada kui sooviks on tellida stiliseeritud fotosessioon?

Stiliseeritud fotosessiooni planeerimisel peab kindlasti läbi mõtlema nii teema, mis stiilis fotoseeriat teha soovitakse, kui ka selle, keda valida stilistiks ja keda fotograafiks. Veel oleks oluline selgitada välja meigikunstniku ja juuksuri vajadus ning ka asukoht, kus võiks sessioon aset leida. Ülihea lõpptulemuse tagamiseks tasub eelnevalt teha nii taustauuring kui ka küsida professionaalidelt nõu. Fotosessioon on kõikide projekti osapoolte ühine looming.

4) Kas stilistid teevad ka omavahel koostööd?

Stilistid teevad omavahel üsna tihedat koostööd. Paljud suuremad projektid tehaksegi mitme stilistiga koostöös. Kui tekib inspiratsioonikriis, siis on hea kellegagi hetke seisu analüüsida ning nõu küsida, kas siis mõne erilise rekvisiidi, riideeseme või asukoha suhtes.

5) Kust ammutavad stilistid inspiratsiooni?

Inspiratsiooni leiab kõikjalt meie ümber – ajakirjad, televisioon, raamatud ja luuleraamatud, kunstilooming, arhitektuur, linnapilt. Vahel tulevad ideed ootamatult ja täiesti ootamatus kohas, mistõttu on kasulik need ka koheselt üles kirjutada. Loomeprotsess vajab kindlasti aega, sunnitud mõtlemine on harva tulemuslik.

6) Kas stilistidel on ka koostööpartnereid, kelle rekvisiite nad oma projektides korduvalt kasutavad või tuleb kõik kliendil endal hankida?

Reeglina on stilistidel siiski omad kindlad koostööpartnerid välja kujunenud ja väga tihti klient ise rekvisiite hankima ei pea. Mõnikord tõesti juhtub, et kliendil endal on mõni eriline kostüüm või riietus, mida soovitakse sessioonil kasutada. Eks kõik sõltub tellija soovist ja tõesti on ette tulnud  ka olukordi, kus stilistil endal tuleb praktiseerida omi “nobedaid näppe”, sellisel juhul jääb kliendi kanda nii materjali kulu kui ka hankimine.

“Lapsepõlvest inspireeritud fotosessioon”, stilist: Janar Juhkov, fotograaf: Jaana Süld, rohkem infot: JaJu
“Hüvasti lasteaed”, stilist: Janar Juhkov, fotograaf: Jaana Süld, rohkem infot: JaJu
“Juured ja Tiivad”, stilist: Janar Juhkov, fotograaf: Jaana Süld, rohkem infot: JaJu
“Kalle HT Aasmäe moeshow”, stilist Janar Juhkov, rohkem infot: JaJu

13697225_1034360549965665_8119544972238529568_n

Fotol: stilist Janar Juhkov, fotograaf: Virge Viertek

 


Janar Juhkov on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia Avatud Akadeemia moestilisti eriala. Janari suurimad projektid on: 

moeajakiri “Lookbook8” (kaasautor ja stilist);

Eesti Rahvusringhääling (Klassikatähed 2016, Klassikatähed 2014 ja Klassikatähed 2013; Eesti Laul 2015);

Tallink (trendide ja etiketi koolitused)

Maxdome (reklaami stilist)

Froosh (reklaami fotosessiooni stilist)

RMK perepäev “Mets läks moodi” (moeshow stilist ja kaasprojektijuht)

WOW Events (moeshow korraldus)

Fotograaf Jaana Süld (personaalsete fotosessioonide stilistika)

disainer Kalle Aasamäe (moeshow stilist) 

ajakiri “Pere ja kodu” (laste fotoseeriate stilist) 

“YU Magazine” (etiketi artiklite autor)

ERKI moeshow (korraldustiim)

tippjooksja Andi Noot (võistlusvormi stililiseerimine)

Janaril on käsil veel palju huvitavaid projekte, millest täpsemalt on veel vara rääkida. Tutvu Janari tegemistega: https://www.facebook.com/JaJuFashion/. Leia Janar ka HELK lehelt: http://helk.ee/members/janarjuhkov/